Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  S brněnským planetáriem na Ptačí ostrov

S brněnským planetáriem na Ptačí ostrov

Ukázka z představení Ptačí ostrov.
Autor: Hvězdárna a planetárium Brno

Čím drží svět pohromadě? Kde najdeme Ptačí ostrov? Má Měsíc skutečně tisíc tváří? Kam ukazuje Severní hvězda? Podaří se Tomášovi s Katkou napravit celou neplechu a zachránit kouzelnou říši za knihovnou? Na tyto ale i další otázky odpoví nejmenším divákům nový dobrodružný příběh Ptačí ostrov, který má v brněnském digitálním planetáriu premiéru tento víkend.

Upoutávka na představení Ptačí ostrov

„Hvězdárna a planetárium již tradičně v únoru přichází s novým příběhem pro nejmenší kosmoplavce,“ komentuje Jiří Dušek, ředitel Hvězdárny a planetária Brno. „Jsem přitom hrdý, že se jedná o příběh z brněnské dílny. Nevyužili jsme snadnější a dostupnější licence na některý zahraniční pořad, nýbrž jsme angažovali lokální umělce. Herce, animátory, scénáristy i režiséra. Výhodou je, že se děj odehrává v sice stylizovaném, ale českému človíčku známém prostředí.“

Ukázka z představení Ptačí ostrov. Autor: Hvězdárna a planetárium Brno
Ukázka z představení Ptačí ostrov.
Autor: Hvězdárna a planetárium Brno
V dětském představení Ptačí ostrov se vydáme do světa fantazie, kde potkáme syna Severní hvězdy Aruna, prostořekého piráta s partou dobromyslných námořníků, mudrce Al Hasena s mohutným plnovousem, stejně jako hodnou tetu a přísného strejdu. To vše v kulisách, které si vzaly za vzor Lednicko-Valtický areál. Budeme svědky pátrání po kouzelném klíči od tajemného globusu, na cestu nám posvítí čarovná světluška, poplaveme s lodí plnou bukanýrů, vzneseme se s neuvěřitelným létajícím strojem a staneme se svědky objevu neobvykle krásného drahokamu, průzračného jako měsíční svit. A hlavně zažijeme velkou zábavu!

Režisér Petr Hloušek dodává: „Velmi mě potěšil zájem o naši předchozí pohádku Se zvířátky o vesmíru a rozhodl jsem se pojmout děj i prostředí pohádky v daleko větším stylu a se živými herci. Už několik let nosím v hlavě námět odehrávající se v zámeckém parku, který se v očích dvou dětí mění v magický svět. A nakonec – co byl jen sen či svět fantazie a co je skutečné – to může být pro každého z nás relativní.“

Představení Ptačí ostrov vzniklo jako společný projekt Hvězdárny a planetária Brno a společnosti Charta Lintea, za spolupráce Městského divadla Brno. Scénář napsal Jan Šotkovský, režíroval Petr Hloušek. V dětských rolích hraje Adéla Ondrušová a Vojtěch Ventruba, v dospělých rolích herci Městského divadla Brno Hana Holišová, Eva Ventrubová a Petr Štěpán. Součástí představení je prohlídka hvězdné oblohy – ukázka několika jasných hvězd a povídání o Měsíci.

[1] Hvězdárna a planetárium Brno

Jiří Dušek (* 11. srpna 1971 Sušice) je český astronom a astrofyzik, ředitel brněnské hvězdárny. V Brně žije od svých tří let. O astronomii se zajímal od dětství, což vyústilo ve studium astrofyziky na Přírodovědecké fakultě Masarykovy univerzity. Dlouhodobě působí na Hvězdárně a planetáriu Brno, jejímž ředitelem se stal v roce 2008. Je autorem populárně naučných programů, které jsou v planetáriu promítány veřejnosti, a také různých publikací z oblasti astronomie. Je po něm pojmenována planetka (14054) Dušek.

Štítky: Ptačí ostrov, Hvězdárna a planetárium Brno