Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Astronomické programy v češtině
Pavel Marek Vytisknout článek

Astronomické programy v češtině

Asi řada z nás si už někdy stáhla nějaký ten prográmek s astronomickou tématikou. Ale ejhle, většina z nich nemluví česky. Jaká škoda. Takže i Vám by se hodily určitě informace, jak je česky naučit.

Jednoho dne jsem si takhle brouzdal po internetu a narazil na zajímavou stránku a tak se o ni s Vámi podělím, protože tahle stránka si to určitě zaslouží. Jedná se o stránky Michala Proroka, který se zabývá překládáním astronomických programů. Najdete tam češtiny do astronomických programů Astronomy Lab 2, CyberSky, Dark Skies, Eclipse Map Windows, Hallo Nothern Sky, Homeplanet 3.1, JupSat 95, Moonmenu, MoonIcon, MoonRise, Moontool, Power Age Sky Simulator, Planet's Visibility, RedShift 3.0, Sat 1.0, Skyglobe 3.6, SkyMap 7.0 PRO, SkyMap 8.0, Sky Screensaver, WinEphem 1.08, WinStars, xEarth a navíc autor nabízí i to, že Vám program počeští pokud mu ho pošlete :-). Nejen to, samozřejmě tam najdete i odkazy na domácí stránky daných programů, náhledy atd. Prostě ráj pro ty, jež shání nějaký ten zajímavý software. Takže neváhejte a navštivte jeho ctěné stránky . Najdete ji také v linkovníku tohoto serveru.

Pavel Marek

Autor je členem České astronomické společnosti od roku1985. Je členem sekce B.R.N.O. - sekce pozorovatelů proměnných hvězdpozorovatelské skupiny Medůza. Je členem Astronomické společnosti v Hradci Kralové. Astronomii se věnuje amatérsky od svých 9 let adnes se věnuje i praktickému pozorování zejména v oblasti proměnných hvězd ato jak vizuálně, tak CCD. Je vlastníkem i několika dalekohledu různýchkonstrukcí a určení.

Zoskupenie planét na rannej oblohe

Planéty Venuša, Mars a Merkúr a ako bonus blízka konjunkcia Mesiaca s hviezdou Regulus v súhvezdí Leva.