Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Konkurz na pozorovací čas - Vyškov

Konkurz na pozorovací čas - Vyškov

Hvězdárna a planetárium Mikuláše Koperníka v Brně nabízí v roce 2003 pozorovací čas dalekohledu ve Vyškově-Marchanicích.Jedná se o zrcadlový dalekohled o průměru objektivu 30 cm, ohniskové vzdálenosti 1,2 metru, který je vybavený CCD kamerou ST-7 se standardními fotometrickými filtry. Zájemci se mohou ucházet o část pozorovacích nocí na období od 1. 3. 2003 do 1. 3. 2004.

Pokud máte o pozorování s tímto špičkovým zařízením zájem, nejpozději do 31. 1. 2003 zašlete na brněnskou hvězdárnu písemnou představu o vašem programu (v rozsahu nejvýše jedné normostrany). Ta musí obsahovat jména všech pozorovatelů, popis programu, odkazy na odborné garanty programu a počet nocí do měsíce, které požadujete.

Při výběru se hodnotí atraktivita pozorovacího programu (s ohledem na smysluplnost, publikaci výsledků a zapojení studentů Masarykovy univerzity) a technické i personální možnosti brněnské hvězdárny. Definitivní výběr pozorovacích programů proběhne koncem února 2003.

Žádosti o pozorovací čas adresujte do rukou Jiřího Duška (e-mail: dusek@hvezdarna.cz, Hvězdárna a planetárium Mikuláše Koperníka v Brně, Kraví hora 2, 616 00). Dotazy na technické vybavení vám zodpoví Petr Hájek (e-mail: phajek@sci.muni.cz).

Jiří Dušek (* 11. srpna 1971 Sušice) je český astronom a astrofyzik, ředitel brněnské hvězdárny. V Brně žije od svých tří let. O astronomii se zajímal od dětství, což vyústilo ve studium astrofyziky na Přírodovědecké fakultě Masarykovy univerzity. Dlouhodobě působí na Hvězdárně a planetáriu Brno, jejímž ředitelem se stal v roce 2008. Je autorem populárně naučných programů, které jsou v planetáriu promítány veřejnosti, a také různých publikací z oblasti astronomie. Je po něm pojmenována planetka (14054) Dušek.

Konfigurace nebeských těles na jihozápadě