Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Noc na hvězdárně v Brně

Noc na hvězdárně v Brně

Pozorovací terasa brněnské hvězdárny. Autor: HaP Brno
Pozorovací terasa brněnské hvězdárny.
Autor: HaP Brno
Sekce pro děti a mládež ve spolupráci s brněnskou Hvězdárnou a planetáriem připravila další Noc na hvězdárně. Tentokrát budeme hosty v nových, velice krásných prostorách HaP Brno. Program je bohatý a pestrý a začíná v sobotu 29. září 2012.

NnH v Brně začne v sobotu 29. 9. mezi 10:30 a 11:00 a skončí o 24 hodin později, v neděli 30. 9. opět mezi 10:30 a 11:00. Vstup a pobyt na hvězdárně mají účastníci zdarma, jídlo, pití, spacák a karimatku však musí mít každý vlastní.

Vstup do brněnské hvězdárny. Autor: HaP Brno.
Vstup do brněnské hvězdárny.
Autor: HaP Brno.
Program začne prohlídkou hvězdárny, pak si trochu zasoutěžíme v obdivuhodném exploratoriu, astronomické znalosti a orientační schopnosti prověříme v parku před hvězdárnou, hlavičky potrápíme několika hádankami a logickými úkoly s astronomickou tématikou, podíváme se na zajímavé fyzikální experimenty, zahrajeme si na tvůrce vesmírných objektů, navštívíme úžasný pořad Neuvěřitelné Brno ve velkém planetáriu, zahrajeme si jednu osvědčenou "astrohru" a samozřejmě, pokud nám to nepřekazí zamračená obloha, budeme pozorovat hvězdnaté nebe.

Pokud obloha nebude spolupracovat, či bude-li snad počasí velmi nepříznivé, některé části programu nahradíme "mokrou" variantou - Astrokufrem, noční "bojovkou" s vesmírným námětem a úkoly z hvězdárenského astrokurzu. Nudit se určitě nebudeme.

Akce je určena dětem od 10 do 15 let a mládeži do 18 let.

Na akci je nezbytné se přihlásit buď e-mailem na adrese bartakova(at)astro.cz, nebo telefonicky na čísle 737 828 352. Pozor, počet míst je omezený! Na výše uvedených kontaktech také ráda odpovím na případné nejasnosti a další otázky.

V případě cesty z Prahy je možné děti předat vedoucím v Praze na Florenci, odkud pojedeme autobusem, a v neděli si je zde zase vyzvednout (nutné předem domluvit). Autobus odjíždí v sobotu ráno v 7:00 a do Prahy se vrátíme v neděli ve 14:30.

Na viděnou ve Hvězdárně a planetáriu Brno!