Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Nová Hvězdárna a planetárium Brno přivítala 100 000. návštěvníka

Nová Hvězdárna a planetárium Brno přivítala 100 000. návštěvníka

Vzhled budovy Hvězdárny a planetária Brno po rekonstrukci. Zdroj: www.hvezdarna.cz.
I když od otevření zrekonstruované budovy Hvězdárny a planetária Brno uplynulo pouze 9 a půl měsíce, jejími branami již prošel 100 tisící návštěvník. Stalo se tak 14. září 2012 v 9 hodin a 58 minut.

Shodou náhod se o tuto poctu podělilo 12 žáků doprovázených paní profesorkou Mgr. Zdeňkou Říhovou z EKO Gymnázia Brno na ulici Labská. Aby to bylo spravedlivé, každý z nich se stal pomyslnou třináctinou stotisícího návštěvníka. Žáci se zúčastnili výukového pořadu Příběh Sluneční soustavy v novém sále exploratoria. Od pracovníků obdrželi drobné dárky s astronomickou tématikou, např. DVD o Hubblově kosmickém dalekohledu, otáčivou mapu hvězdné oblohy anebo volné vstupenky.

Hvězdárnu a planetárium Brno v tomto roce navštívilo již 90 077 návštěvníků, kteří shlédli 1 392 různých pořadů. Oproti době před rekonstrukcí se jedná o zhruba dvojnásobný nárůst zájmu. Polovina z nich navštívila vzdělávací pořady pro různé stupně škol, zbývající některý z pořadů pro veřejnost.

Od roku 1954 v úhrnu na Kraví horu zavítalo 2 975 356 návštěvníků a je velmi pravděpodobné, že na přelomu roku 2012 a 2013 projde branou Hvězdárny a planetária Brno neuvěřitelný tří miliontý návštěvník! Tedy, pokud přežijeme deklarovaný konec světa 21. prosince 2012...

Jiří Dušek (* 11. srpna 1971 Sušice) je český astronom a astrofyzik, ředitel brněnské hvězdárny. V Brně žije od svých tří let. O astronomii se zajímal od dětství, což vyústilo ve studium astrofyziky na Přírodovědecké fakultě Masarykovy univerzity. Dlouhodobě působí na Hvězdárně a planetáriu Brno, jejímž ředitelem se stal v roce 2008. Je autorem populárně naučných programů, které jsou v planetáriu promítány veřejnosti, a také různých publikací z oblasti astronomie. Je po něm pojmenována planetka (14054) Dušek.

Štítky: Hvězdárna

Venuša a Mars nad sídliskom

20.01. 2017, 18:58-19:45 SEČ; Canon 400D+50mm/2.8; 100ISO; 5s expozícia v 1min intervaloch.