Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Vychází Astropis 3/2017

Vychází Astropis 3/2017

Astropis 3/2017

Léto končí a čtenáři Astropisu se po dovolených a prázdninách mohou těšit na nové vydání – 3/2017. Na jeho stránkách naleznou obvyklé rubriky jako přehled úkazů na období od října do prosince 2017 včetně mapy noční oblohy, novinky z astronomie, rubriku ČAS – tentokrát se představí Přístrojová a optická sekce – nebo zajímavé fotografie. Nebudou ani ochuzeni o dvě recenze na nové knihy: A.Watts: „Předpověď počasí snadno a rychle“ a J. Levinová: „Vesmírné blues“. Z dalších, lze již říct, pravidelných příspěvků do Astropisu si budou moci přečíst novinky z astronautiky od Lukáše Houšky z partnerské redakce Kosmonautix.cz a povídání o útvarech na Měsíci od Milana Blažka – kráter Moretus.

Chybět nebude ani první díl rekapitulace roku 2016 z pohledu Jiřího Grygara, jehož poznámky k 51. ročníku „Žně objevů“ jako vždy zpracoval David Ondřich. Do historie, stejně jako v minulém čísle, zabloudíme hned dvakrát – jednak Ondřej Nývlt dokončí dvoudílnou historii letecké astronomie a Pavel Pecháček čtivě podá historii šílenství kolem kanálů a inteligentního života na Marsu a přiblíží postavu Percivala Lowella.

Velmi zajímavý rozhovor exkluzivně pro Astropis pořídila Julie Nováková s geofyzikem a planetologem Christophem Sotinem, který se podílel na misích jako Cassini nebo Mars Express. Právě výzkum Sluneční soustavy se stal ústředním tématem rozhovoru. S novinkami plynoucích z výzkumu největšího měsíce planety Saturn Titanu čtenáře seznámí ve svém článku Jaroslav Pavlousek. Rostislav Rajchl pro změnu pozve na zajímavý výlet na planetární stezku v Uherském Hradišti.

[1] Webové stránky časopisu