Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Vyšlo čtvrté číslo časopisu Gliese
Petr Kubala Vytisknout článek

Vyšlo čtvrté číslo časopisu Gliese

Titulní strana čísla 4/2008
Čtvrté číslo časopisu o exoplanetách a životě ve vesmíru Gliese je ke stažení na internetu. Z obsahu: První fotografie exoplanety a hned problém * Mlhovina v Orionu není vhodná pro hmotnější exoplanety * Nové návrhy na lovce exoplanet * ETD - Exoplanets Transit Database * Podpora astrobiologického výzkumu * Američané nedají pokoj

Gliese 4/2008 - obsah:

Články
První fotografie exoplanety a hned problém
Mlhovina v Orionu není vhodná pro hmotnější exoplanety
Nové informace o exoplanetě COROT-exo-4b
Jedinečnost sluneční soustavy a role hmotných planet
Mohou se planety srazit?
Nové návrhy na lovce exoplanet
ETD - Exoplanets Transit Database

Rubriky
Ze světa exoplanet (Exoplanety na stránkách National Geographic, VLT nalezl stopy po planetách v mladých discích, Američané nedají pokoj, Přípravy družice Kepler pokračují, Obydlená planeta u hvězdy OGLE-2006-BLG-109L?, Podpora astrobiologického výzkumu)
Nové přírůstky
Situace na trhu

Gliese 3/2008 si můžete stáhnout zde (pdf, 1 MB).

Časopis Gliese přináší 4x ročně ucelené informace z oblasti výzkumu exoplanet, protoplanetárních disků, hnědých trpaslíků a astrobiologie. Vydavatelem časopisu je Valašská astronomická společnost.

Gliese si lze stáhnout také ze stránek www.astro.cz/gliese, nebo si ho nechat zasílat emailem.

Konjunkce nad Violkou

Konjunkce Měsíce a Venuše nastala za dne 16.6.2018 v 15:09 s úhlovou vzdáleností 2,8st.. Zde je zachycena v noci s úhlovou vzdáleností 5st. Na snímku je skalní město Vozka a v popření je Violka žlutá sudetská. Foceno od Vřesové studánky v Jeseníkách.