Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Leták: zatmění Měsíce 21. února 2008
Petr Kubala Vytisknout článek

Leták: zatmění Měsíce 21. února 2008

Zatmění Měsíce 21. ledna 2008
Přinášíme vám jednu novinku – elektronický leták ve formátu pdf, který je volně šířitelný pro nekomerční účely. Letáky budeme vydávat při významných událostech v astronomii a kosmonautice v dostatečném časovém předstihu. Leták si můžete vytisknout, dát si ho na web apod. Cílem elektronického informačního letáku je přinést základní a ucelené informace o aktuálním dění nejen na obloze. Leták bude vydáván vždy ve dvou provedeních – klasické a zkrácené. Ve stručnější verzi najdete na pouhé jedné straně A4 výtah toho nejdůležitějšího.

Ke stažení (pdf):

Leták je možné volně šířit pro nekomerční účely.

Další podrobnosti k zatmění naleznete na: www.astro.cz/zatmeni

Lovec

Na konci ledna panovalo dlouho dobu inverzní počasí s občasným vyjasněním. Nápad vyfotit votický javor s Orionem vznikl během chvíle a hned se vyrazilo na místo. Vysoká vlhkost vzduchu u horizontu napomohla ke zvýraznění nejjasnějších hvězd. Krajina: 9x 2min, f5,6, iso 3200 ohnisko 50 mm Hvězdy: 9x3min, f4, iso 3200 ohnisko 35 mm Mlhoviny: 4x3min, f4, iso 1600 ohnisko 35 Canon 1000D modifikovaný. Vše snímáno s nasazeným Hoya red enhancer filtrem, který lehce potlačuje světelné znečištění.