Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Možný dopad meteoritu poblíž Huntsville

Možný dopad meteoritu poblíž Huntsville

Bolid, který možná dopadl u Huntsville
Celooblohové kamery v Marshallově středisku vesmírných letů a Vědeckém středisku oblasti Walker (Walker County Science Center) poblíž města Chickamauga v americkém státě Georgia zaznamenaly ve večerních hodinách 18. května 2010 průlet jasného bolidu. Začal zářit ve výšce kolem 76 kilometrů nad severozápadem města Huntsville a pohyboval se jihovýchodním směrem rychlostí přibližně 13 km/s. Pohasnul ve výšce asi 37 km, když se nacházel severovýchodně od obce Gurley.

Po vyhodnocení záznamů byla určena jeho jasnost na -8,3 magnitudy a hmotnost odhadnuta na přibližně 27 kg. Původní těleso pocházelo z hlavního pásu asteroidů, tj. z oblasti mezi Marsem a Jupiterem. Je možné, že část jej dopadla až na zemský povrch, buď vcelku, nebo rozbitá na několik částí. Jako pravděpodobné místo dopadu vypočítali vědci oblast, nacházející se severně od linie spojující obce Woodville a Scottsboro. Vzhledem k tomu, že se zatím neobjevilo žádné svědectví o dopadu, zdá se, že případný meteorit bude nutné hledat někde v odlehlejších částech - v lesích, na lukách nebo na polích.

Dr. Bill Cooke z NASA vyzývá občany, kteří pozorovali bolid, aby mu posílali svá svědectví s co nejpřesnějšími údaji. Pokud by se našel dokonce někdo, kdo viděl přímo samotný dopad, měl by pořídit fotodokumentaci místa a také ji poslat. Na základě těchto informací by Cooke rád získal alespoň část meteoritu, který by podrobil detailní analýze.

Použité zdroje:
[1] Meteor Caught on tape over Huntsville and Scottsboro
[2] Large Meteor Tracked over Northeast Alabama

Záblesk družice NOSS

24.03. 2017; 22:01 SEČ; Canon 350D+Samyang 8/3.5. Záblesk jednej z dvojice družíc NOSS 3-7 (A,B), družice NOSS 3-7 (A) (2015-058-A). Vzdialenosť družíc: 1270 km.