Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Noc padajících hvězd

Noc padajících hvězd

Perseidy a Mléčná dráha.
Autor: Jens Hackman

Jste z Brna a okolí? Ze středy 12. srpna na čtvrtek 13. srpna nezůstávejte doma. Teple se oblečte, lapněte karimatku se spacákem a vydejte se na Kraví horu. Hvězdárna a planetárium Brno spolu se Sportovně rekreačním areálem Kraví hora si pro vás připravily pozorování meteorů z roje Perseid – tedy známých "padajících hvězd". A když náhodou usnete, tak v centru města, s úžasným výhledem na Brno.

Co když to skutečně funguje? Určitě si proto připravte nějaké to přání. Raději rovnou několik desítek. Pokud totiž bude pěkné počasí i z centra města zahlédnete řadu padajících hvězd. A ty, jak je moc dobře známo, jsou více než romantickými posly budoucnosti. Komentované pozorování bude probíhat v areálu koupaliště na Kraví hoře. S nádherným výhledem na noční město, komentářem a hudbou. Zajištěno bude i občerstvení.

Výjimečná Noc splněných přání začíná ve středu 12. srpna kolem 22. hodiny a končí až za svítání ve čtvrtek 13. srpna. Nejvíc meteorů máte šanci zahlédnout od půlnoci do rána. Čekání na ně vám zpestří prolétající umělé družice, třeba Mezinárodní kosmická stanice. Podíváte se také na nejnápadnější letní souhvězdí a jasné hvězdy. Pozorování Perseid bude nejen romantické, ale i s příchutí hrozivé katastrofy. Těleso, které je stvořilo, je totiž považováno za jedno nejnebezpečnějších, jaké lidstvo kdy poznalo!

Podmínkou je příznivé počasí. Pokud bude zataženo anebo dokonce pršet, budeme na další takovou noc čekat další rok… I letní noci jsou chladné, takže jistě neuškodí teplé, nepromokavé oblečení, stejně jako karimatku a spacák. Aktuální zprávy o Noci padajících hvězd sledujte na Facebooku nebo stránkách Hvězdárny a planetária Brno.

Akci pořádá Hvězdárna a planetárium Brno a Sportovně-rekreační areál Kraví hora, za spolupráce s Technickými sítěmi Brno, Brněnským deníkem – Rovnost a Rádiem Petrov. Noc padajících hvězd zaštítil Martin Landa, starosta městské části Brno-střed.

Výhled do nočního Brna. Autor: Hvězdárna a planetárium Brno
Výhled do nočního Brna.
Autor: Hvězdárna a planetárium Brno

Avšak pozor!

• Pozorovat se bude pouze za pěkného počasí.
  • Vstup přes pokladnu koupaliště na Kraví hoře.
  • Aktuální informace na Facebooku a stránkách Hvězdárny a planetária Brno.
  • Určitě se teple oblečte. Noci jsou chladné, padá rosa!
  • Začíná se ve středu 12. srpna od 22:00, končí nad ránem (cca 4:30).
  • Občerstvení zajištěno.
  • Vstupné 50 Kč, bez možnosti rezervace.
  • Bazény budou v noci nepřístupné!

[1] Hvězdárna a planetárium Brno