Úvodní  >  Autoři  >  David Vališka

Autor: David Vališka

David Vališka

Narodil se v roce 1986 a o hvězdy věnoval zájem okrajově asi jako každý smrtelník. Již od střední školy pracuje s dětmi a mládeží v biologickém směru. Po vysoké škole na fakultě životního prostředí (ČZU), mu bylo nabídnuto vést astronomický kroužek spolu s přírodovědnými, a tak začal chodit do Jičínské hvězdárny, kde získal zkušenosti z praxe. Po kompletní rekonstrukci hvězdárny v Jičíně v roce 2016 se aktivitám v této instituci začal věnovat naplno. Do astronomie je zapálený, a snaží se neustále se vzdělávat, aby jičínská hvězdárna sloužila svému účelu. Na hvězdárně se věnuje popularizační a vzdělávací činnosti. Vytváří výukové programy pro skupiny lidí z astronomických a environmentálních oborů pro „Centrum přírodních věd - hvězdárnu Jičín“. Na hvězdárně se chce v budoucnu věnovat i astrofotografii.