Úvodní  >  Autoři  >  Pavel Štěpina

Autor: Pavel Štěpina

Pavel Štěpina

Pavel Štepina (*1975, Kutná Hora) je český fotograf, amatérský astronom a nadšenec v oblasti astronomické techniky. Fotografie, astronomie a kosmonatutika mu učarova už v dětství. Profesně se mnoho let věnuje projektování ve 3D pro CNC výrobu stavebních dřevěných konstrukcí a dřevostaveb. Je autorem osobního webu věnovanému RC modelářství www.monach.cz, založil a provozuje neziskovou organizaci pracující s dětmi a mládeží LMK Chlístovice – www.lmkchlistovice.cz, která se v současné době díky nezájmu firem, státu i EU finančně pomáhat mládežnickým organizacím ocitla na pokraji krachu. Začátkem roku 2017 spustil nový projekt  v podobě online bazaru cílícího čistě na amatérskou a profesionální astronomii s názvem ASTROBAZAR – www.astrobazar.cz. Kromě těchto aktivit se věnuje modelářství. Zejména astronomie mu podle jeho slov v posledních letech významně pomáhá překonávat vážné zdravotní potíže.

27.03.2017 Využijte zbrusu nový Astrobazar!

(přečteno 12 037x)

4. vesmírný týden 2023

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 23. 1. do 29. 1. 2023. Měsíc bude v první čtvrti. Venuše se již potkala se Saturnem a je nejjasnějším objektem soumrakové oblohy spolu s Jupiterem. Nejvýše na obloze najdeme Mars. Kometa C/2022 E3 (ZTF) se blíží k Zemi a stává se objektem viditelným i pro neozbrojené oko. Slunce je stále aktivní a na povrchu je hodně pěkných skvrn. V týdnu očekáváme start Falconu 9, rakety Electron a HII-A. Slavíme několik výročí československých astronomů Františka Hřebíka, Antonína Mrkose a Juraje Zverka.

Cassiopeia&Perseus Region