Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  ASHK: Povětroň 3/2005

ASHK: Povětroň 3/2005

Vyšlo nové čísloPovětroně- Královéhradeckého astronomického časopisu.Povětroň na prázdniny přináší několik článků o planetární stezce- například Co na planetární stezce nenajdete?nebo vyprávění o dobrodružném nočním pochodu po stezce.Zařadili jsme zprávy o akcích proběhnuvších v posledních měsících:výletu České astronomické společnosti za meteorickými krátery do Německaa výpravě hradeckých a pardubických astronomů na observatoř Akademie věd v Ondřejově.

Adriana Šmídová připomíná významné astronomkya píše o důležitých objevech, které učinily.Martin Lehký s dostatečným předstihem upozorňuje na těsný průletplanetky 2004 MN4 kolem Země. Petr Horálek s Martinem Cholastoupíší o fotogenických úkazech na letní obloze.Fotografům přijdou vhod rady Petra Soukeníka.

Nakonec vás snad potěší a pobaví nová rubrika Ze starých tisků.

Tištěnou verzi časopisu Povětroň je možné předplatit za 35,- Kč(za jedno číslo). Elektronická verze (ve formátu PDF)je k dispozici zdarma. Vše naleznete na domovské stránce časopisu:

Geostacionárne družice

18.02. 2017; 18:57 SEČ; Tesárske Mlyňany; Canon 400D+Pentacon auto MC 135/3.5 (M 42 objektív). Expozícia 2min, ISO 800. Názvy družíc ASTRA v smere hodinových ručičiek.