Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  ASHK: Povětroň 6/2007 a S1/2007

ASHK: Povětroň 6/2007 a S1/2007

Vyšla nová čísla Povětroně - Královéhradeckého astronomického časopisu. V běžném čísle se mimo jiné věnujeme výjimečným kometám 17P/Holmes a 8P/Tuttle. Přinášíme reportáže z několika podzimních akcí, například ve Valašském Meziříčí úspěšně proběhlo setkání slunečních hodinářů, o čemž informuje sám organizátor Jaromír Ciesla.

Povětroň speciál "Galaktická stezka" slouží jako průvodce naučnou stezkou, kterou jsme vybudovali u hradecké hvězdárny v roce 2007. Zobrazujeme na ní jedenáct nejznámějších nebeských objektů v naší Galaxii, a navíc jednu sousední galaxii Velké Magellanovo mračno. Zvolenému měřítku 1 ku 180 biliardám odpovídají vzdálenosti zastávek i rozměry objektů znázorněné na informačních tabulích. Celková délka naučné stezky je 9,5 kilometru. Nejprve vede podél "panoramatické" silnice ke kostelu na Novém Hradci Králové a pak pokračuje hlubokými lesy do malebného Bělečka.

Tištěnou verzi časopisu Povětroň je možné předplatit za 35,- Kč (za jedno číslo). Elektronická verze (ve formátu PDF) je k dispozici volně. Vše naleznete na domovské stránce časopisu:

Poľana startrails

Viac ako trojhodinový časozber na hrebeni Nízkych tatier. Od 21:48 do 01:12. Fotografia pozostáva zo 700 snímok. exif: 14 sekúnd, F/2.8 iso-3200, 24mm, Sony A7 + Tamron 24-70