Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  ASHK: Povětroň 5/2005

ASHK: Povětroň 5/2005

Vyšlo nové čísloPovětroně- Královéhradeckého astronomického časopisu.Číslo pět otevíráme i končíme články o výjimečném astronomoviCamille Flammarionovi: Jiří Kult přibližuje jeho život a MartinLehký krátce cituje z jeho díla.Miloš Boček nás již počtvrté provádí po galaktických objektech,tentokrát zabrousíme do "ráje" v souhvězdích Panny a Vlasů Bereniky.

Petr Horálek a Martin Cholasta zmiňují proběhnuvší a nadcházejícíudálosti na nebi.Nakonec Karel Bejček a Karel Zubatý píší o pomůckáchpro výuku a popularizaci astronomie: o planetární stezce ve Švýcarskua o historickém vývoji různých druhů telurií a planetárií.

Tištěnou verzi časopisu Povětroň je možné předplatit za 35,- Kč(za jedno číslo). Elektronická verze (ve formátu PDF)je k dispozici zdarma. Vše naleznete na domovské stránce časopisu:

Panorama Mléčné dráhy

Panorama z 3 řad po 15 snímcích. Každý snímek 15s iso 8000 s Canon 6D + Samyang 1.4