Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  ASHK: Povětroň 6/2005

ASHK: Povětroň 6/2005

Vyšlo nové čísloPovětroně- Královéhradeckého astronomického časopisu.Možná vypadá titulní stránka jako chyba při tisku barevnéhoobrázku, ale ve skutečnosti jde o spektrum centra galaxie M 31,prokazující existenci černé díry. Nejen o em třicet jedničcepíše Miloš Boček v pátém pokračování průvodce.Neostýchejte se stejně jako on vytáhnout 40 cm Dobson,abyste alespoň některé "perly" spatřili na vlastní oči.

Petr Horálek a Martin Cholasta přinášejí pravidelný přehledo budoucím dění na obloze. Na sobotním setkání Astronomickéspolečnosti jsme se již domluvili, že jistě pojedemepozorovat Kvadrantidy (a přitom pěkně zmrzneme).Nabízíme i dva pohledy do astronomické historie,a to v článcích Pavla Chadimy a Martina Lehkého.

Kuriozitou ocitnuvší se před hradeckou hvězdárnou je budík,který netiká, ale přesto ukazuje čas. Vysvětlení najdete na 4. stránce.

Do roku 2005 bude patřit ještě speciál o prstencovém zatmění Slunce,ale ten prosím ve schránkách očekávejte až v lednu 2006.

Tištěnou verzi časopisu Povětroň je možné předplatit za 35,- Kč(za jedno číslo). Elektronická verze (ve formátu PDF)je k dispozici zdarma. Vše naleznete na domovské stránce časopisu: