Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Úžasné divadlo fyziky na českobudějovické hvězdárně zaujalo!

Úžasné divadlo fyziky na českobudějovické hvězdárně zaujalo!

udif_1.jpg Autor: Archiv HaP Č. Budějovice, foto V. Adámek

Autor: Archiv HaP Č. Budějovice, foto V. Adámek
Vystoupení skupiny ÚDiF z Brna 23. března 2011 nadchlo a v pravém slova smyslu udivilo velké i malé návštevníky. Členové skupiny ÚDiF Bára Mikulecká a Honza Pavelka sehráli v kinosále Hvězdárny a planetária úžasné představení. Doslova si hráli s fyzikou a dokázali do hry zapojit i publikum. Svoje nadšení pro vše, co souvisí s fyzikou, předvedli hned při zahájení vtipným úvodem. Po celou dobu predstavení byli diváci něcím překvapováni. Napříč sálem například prosvištela raketa vyrobená z petlahve, ke stropu stoupal improvizovaný horkovzdušný balón. ÚdiFáci předvedli také implozi, neboli doslova výbuch (nikoli výbuch na který jsme zvyklí z akcních filmu). Diváci se mohli přesvědčit, že naše oko opravdu nemůže videt vše. Bára s Honzou nás totiž s jistou dávkou vtipu provedli i infračerveným a ultrafialovým oborem spektra. A kdo se nebál ohně, mohl si zkusit doslova podržet plamínek ohně na dlani.

Tisková zpráva Hvězdárny a planetária v Českých Budějovicích.

udif_2.jpg Autor: Archiv HaP Č. Budějovice, foto V. Adámek

Autor: Archiv HaP Č. Budějovice, foto V. Adámek
A jak je možné zviditelnit šíření zvuku? Tak i s tímto problémem si dokázali členové skupiny ÚDiF poradit. V sále na chvíli zavládla magická atmosféra. Když se při každém úderu na zvláštní "kouřový buben" v záři reflektoru rozkmital mlhový kroužek, nejen malé deti byly v pokušení si alespoň jeden chytit. Fyzikální experimenty ten večer třikrát naplnily kinosál českobudějovické hvězdárny a sklidily u publika opravdový úspěch. Českobudějovická hvězdárna plánuje v oblíbených experimentálních show pokračovat.

Hvězdárna a planetárium