Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  26. březen 2020

Astronomický snímek dne (APOD) - 26. březen 2020

Stanice Andromeda

Uznání a copyright: Ralf Rohner

Tento surrealistický obrázek nepochází ze zvláštních efektů sci-fi filmu. Jde o digitální kompozit ze snímků skutečné Galaxie v Andromedě, též známé jako M31, která vychází nad skutečnou horou. Expozice galaxie a hvězd v pozadí byly digitálně zkombinovány s jinými expozicemi terénu v popředí. Všechny expozice pozadí a popředí byly pořízeny jedna na druhou stejnou kamerou a teleobjektivem, stejnou noc a ze stejného místa. Kombinací využívané u snímků "hlubokého vesmíru" vznikl úžasný obraz, který ukazuje takový rozsah jasností a barev, který oko jinak nemůže vůbec uvidět. Takto to vypadá, že byste mohli vyjet lanovkou nahoru a vysednou na stanici hned vedle Andromedy. Tato velká a krásná spirální galaxie je pro nás ve skutečnosti poněkud mimo dosah. Tím se ovšem netrapte. Počkejte si 5 miliard let a Galaxie v Andromedě přijde k vám. Stanice Andromeda je známější jako Weisshorn, nejvyšší vrcholek švýcarské lyžařské oblasti Arosa.

1. APOD: 2013-08-01 Měsíc nad Andromedou