Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Úkazy na obloze ve 30. týdnu (25. - 31. července 2005)

Úkazy na obloze ve 30. týdnu (25. - 31. července 2005)

Přehled astronomických úkazů na 30. týden (25.7.-31.7.2005).

Měsíc je 28. července v 5 h 19 min v poslední čtvrti. Tento týden prochází souhvězdími Vodnáře, Ryb, Berana a Býka. 27. a 28. července se promítá poblíž planety Mars, koncem týdne jej spatříme v blízkosti hvězdokupy M 45 - Plejády.

Planety pozorovatelné okem: na večerní obloze září až do desáté hodiny nízkonad západoseverozápadem velmi jasná Venuše (-3,9 mag, prochází souhvězdímLva). Planeta Jupiter (-1,9 mag, Panna) zapadá kolem 23. hodiny, načervenalýMars (-0,5 mag, Ryby) vychází před půlnocí. Jeho jasnost stoupá a pozorovacípodmínky se postupně zlepšují.

, atlas oblohy

26. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 25. 6. do 1. 7. 2018. Měsíc bude v úplňku. Venuše je večer nad severozápadem, Jupiter nad jihozápadem a Saturn se objevuje na jihovýchodě a 27. 6. je v opozici. Do východní elongace postupuje Merkur. Mars je vidět hlavně v druhé polovině noci. Planetka Ryugu už je vidět detailně. Curiosity také zaznamenala nástup prachové bouře na Marsu. Před 110 lety došlo nad sibiřskou oblastí Tunguska ke známé explozi po dopadu planetky nebo kometárního jádra.