Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Úkazy na obloze ve 30. týdnu (25. - 31. července 2005)

Úkazy na obloze ve 30. týdnu (25. - 31. července 2005)

Přehled astronomických úkazů na 30. týden (25.7.-31.7.2005).

Měsíc je 28. července v 5 h 19 min v poslední čtvrti. Tento týden prochází souhvězdími Vodnáře, Ryb, Berana a Býka. 27. a 28. července se promítá poblíž planety Mars, koncem týdne jej spatříme v blízkosti hvězdokupy M 45 - Plejády.

Planety pozorovatelné okem: na večerní obloze září až do desáté hodiny nízkonad západoseverozápadem velmi jasná Venuše (-3,9 mag, prochází souhvězdímLva). Planeta Jupiter (-1,9 mag, Panna) zapadá kolem 23. hodiny, načervenalýMars (-0,5 mag, Ryby) vychází před půlnocí. Jeho jasnost stoupá a pozorovacípodmínky se postupně zlepšují.

, atlas oblohy

38. vesmírný týden 2016

Přehled událostí na obloze od 19. 9. do 25. 9. 2016. Měsíc bude v poslední čtvrti, projde kolem Aldebaranu. Večer je velmi nízko na západě Venuše a na jihozápadě jsou Mars a Saturn. Neptun a Uran můžeme pozorovat celou noc. Na ranní obloze můžeme před svítáním pozorovat kužel zvířetníkového světla do něhož před východem Slunce stoupá planeta Merkur. Ke startu se připravuje tříčlenná posádka, kterou by měl vynést v pátek Sojuz-MS2 na cestu k ISS. Začíná astronomický podzim.