Kniha Nebeské symfonie

Kniha Nebeské symfonie. Autor: Albatros Media.
Kniha Nebeské symfonie.
Autor: Albatros Media.
Jen 4 dny před oslavami 100. výročí České astronomické společnosti vydalo nakladatelství Albatros unikátní audiovizuální projekt, knihu Nebeské symfonie Petra Horálka a Vladislava Slezáka (oba členové ČAS) s hudebním albem Miloše Rábla (z populární skupiny Bacily). Kniha, která vyšla právě k završení 100letého výročí ČAS, je „Vesmírným poutníkem díky mimořádnému spojení fotografií a hudby“ a je k získání na pultech českých a slovenských knihkupectví nebo přes objednávkový portál nakladatelství Albatros Media.

Anotace knihy

Vesmírným poutníkem díky mimořádnému spojení fotografií a hudby
Vydejte se na jedinečnou pouť vesmírem a vychutnejte si výhledy do nebe plného hvězd. Nevšední spojení dech beroucích fotografií a podmanivých tónů relaxační hudby na přiloženém CD vám zprostředkuje neopakovatelný audiovizuální zážitek. Za doprovodu skladeb talentovaného elektronického virtuosa Miloše Rábla se projdete pod hvězdným nebem v chilské poušti Atacama, navštívíte národní parky Namibie, zažijete noc na rajských Cookových ostrovech jižního Tichomoří a prožijete dramatický rozbřesk na úpatí sopečných Kanárských ostrovů. Spatříte také vzácné nebeské úkazy, jako jsou úplné zatmění Slunce, polární záře, meteorický roj, nebo tajemné záření atmosféry známé jako airglow. Celá kniha je obrazově a hudebně laděna tak, jako byste prožili jeden den, soumrak, noc pod hvězdami a vydrželi až do ranního rozbřesku.

Kniha je věnována památce Václava Knolla, východočeského člena České astronomické společnosti, který se významně zasadil o rozvoj popularizace astronomie v Pardubicku.

Videoupoutávka

autoři knihy

Petr Horálek se narodil v roce 1986 v Pardubicích, kde již v útlém věku podlehl kouzlu hvězdného nebe. Ve stejném městě začal ve svých 12 letech navštěvovat astronomický kroužek na tamní hvězdárně pod vedením dnes již zesnulého Václava Knolla. Vystudoval bakalářský program Astrofyziky na Přírodovědecké fakultě Masarykovy univerzity v Brně. V profesním i ve volném čase se věnuje popularizaci astronomie a astrofotografii, v čemž dosáhl celosvětového uznání. V roce 2015 byla po autorovi pojmenována Mezinárodní astronomickou unií (IAU) planetka 6822 Horalek obíhající Slunce v hlavním pásu planetek mezi Marsem a Jupiterem. Napsal již dvě knížky: populárně astronomickou Tajemná zatmění (2015) o nejkrásnějších přírodních úkazech a cestopis Dobytí jižního hvězdnatého ráje (2016) o výletech po světě za neotřelými zážitky a jedním obrovským snem.

Miloš Rábl
Miloš Rábl se narodil v roce 1960 v Praze. Od dětství se zajímal o hudbu a ve 13 letech začal navštěvovat LŠU obor klasická kytara. Záhy ho ale začala přitahovat  jiná hudba, The Dark Side of the Moon a později Wish You Were Here slavných Pink Floyd. Se svými kamarády založil skupinu Parament, kde už hrál na baskytaru a ještě ve školních letech začal se spoluhráči hudebně tvořit a také navštěvoval privátní kurzy baskytary. V průběhu základní vojenské služby hrál v armádním orchestru. Po roce 1989 začal přemýšlet o zvukařské práci a záhy přišel nápad vytvořit vlastní hudební studio a to přímo ve svém domě a to už byl rok 1992. Následně přišla nabídka pracovat jako zvukař předního českého zpěváka Václava Neckáře, kde působí dodnes, jen nástroj baskytaru rozšířil ještě o pětistrunný kontrabas. V roce 1998 se začal věnovat též sólové skladatelské kariéře elektronické hudby.

Vladislav Slezák
Vladislav Slezák se narodil v roce 1977 v Prostějově. K astronomii ho přivedl, jako mnoho dalších, televizní pořad Okna vesmíru dokořán doktora Jiřího Grygara. V roce 1991 začal vydávat vlastní časopis Astronomie dnes, který dosáhl více než tři a půl tisíce předplatitelů a odběratelů. V témže roce začal organizovat i astronomické expedice pod názvem Astropraktikum. Moderoval magazín prostějovské kabelové televize a připravoval astronomická okénka v místních i celoplošných rádiích a televizích, později začal pracovat i jako redaktor zpravodajství a moderátor. Zaslechnout jste ho mohli v několika českých rádiích. V roce 2004 založil Sdružení Hvězdárna Žebrák, znovuobnovil činnost této malé středočeské hvězdárny a o 6 let později, roce 2010, stal členem Výkonného výboru České astronomické společnosti.

Štítky: 100 let ČAS, Nebeské symfonie, Petr Horálek

Z vrcholu Veľkého Dielu sú 15. júla 2018 o 21:15 SEČ kamerou Canon 550D s objektívom Canon 3,5-5,6/18-135 mm zachytené (zľava) Venuša, Mesiac a Regulus expozíciou 0,8 sekundy pri f = 135 mm, f/5,6 a ISO 800 .