Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  29. květen 2001

Astronomický snímek dne (APOD) - 29. květen 2001

Práce ve vesmíru

Uznání: STS-103 Crew, NASA

Vysoko nad planetou Zemí pomáhají lidé churavějícímu stroji. Strojem v tomto možná dojemném příběhu je kosmický dalekohled Hubble Space Telescope, který ale není na tomto snímku. Člověkem je astronaut Steven L. Smith a je vidět nahoře jak vytahuje poháněný nástroj z madla manipulátoru Remote Manipulator System před dokončením práce na HST v prosinci roku 1999. Pro většinu astronautů vesmír není místem pro odpočinek a dovolenou, ale spíše místem tvrdé práce. Jelikož hodně vesmírných misí zahrnuje drahé zařízení s komplikovanými experimenty, tak astronauté jsou obvykle lidé s hodně znalostmi a tréninkem. I když se hodiny natahují a práce je náročná, tak jedno často uváděné povzbuzení při práci ve vesmíru je spektakulární podívaná.

Štítky: STS-103, Space walk, HST