Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  31. květen 2000

Astronomický snímek dne (APOD) - 31. květen 2000

Astronaut při práci

Uznání: STS-101 Crew, NASA

Už jste někdy měli den, kdy bylo všechno vzhůru nohama a vy jste nebyli schopni říct který konec patří nahoru? Naštěstí se tohle nestalo astronautovi Jeffrey N. Williamsovi, když 21.května strávil šest hodin opravami a zlepšeními mezinárodní kosmické stanice International Space Station. Williams je na snímku nahoře ukotven v třmenech mechanického ramene raketoplánu Atlantis jež manévruje vně nákladového prostoru vysoko nad planetou Zemí. Tato vesmírná procházka byla 85-tou v americké historii a pátou věnovanou konstrukci mezinárodní kosmické stanice International Space Station. Mise STS-101 se vrátila zpět v pondělí časně ráno po úspěšné výměně baterií na stanici, doplnění potřebných zásob a zvýšení oběžné dráhy stanice. Za několik let, když bude International Space Station dokončena, tak budou až sedmičlenné posádky žít a pracovat v prostoru o objemu srovnatelném s letadlem 747 jumbo jet.

Štítky: Kosmonaut, STS-101, Kosmická stanice