Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  21. červenec 2001

Astronomický snímek dne (APOD) - 21. červenec 2001

Před 25 lety: Vikingy na Marsu

Uznání: The Viking Project, M. Dale-Bannister WU StL, NASA

Sonda NASA Viking 1 lander se stala 20. července 1976 první sondou, která přistála na Marsu, o několik týdnů později následována dvojčetem Viking 2 lander. Oba Vikingy pracovaly na povrchu Marsu na počátku 80. let a pořídily tisíce snímků, provedly sofistikované chemické hledání života a studovaly marťanské počasí a geologii.. Na vzrušujícím detailním snímku nahoře je zobrazeno pole skal a kamenů jak jej zaznamenala kamera sondy Viking 1, která přistála v oblasti Chryse Planitia. Zaprášená přistávací noha sondy Viking 1 je viditelná v pravém dolním rohu. Obrázek byl vytvořen kombinací černo-bílých snímků s vysokým rozlišením a barevných snímků stejné oblasti pořízených s nízkým rozlišením. NASA pokračuje ve svém dobře dokumentovaném programu výzkumu Marsu. Kosmická sonda Mars Odyssey má naplánován přílet k tajemné Rudé planetě na 24. října. Jak Mars vypadá dnes?

Štítky: Mars, Wrong-keywords