Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  08. září 2001

Astronomický snímek dne (APOD) - 08. září 2001

Zákryt Saturna Měsícem

Uznání a copyright: K. Stanek and W. Colley (CfA),

Hodně pozorovatelů oblohy mohlo 18. září 1997 ve Spojených Státech pozorovat nádherný časně ranní měsíční zákryt, jak před Saturnem prošel jasný Měsíc. Astronom Kris Stanek měl výtečnou podívanou na tento téměř snový úkaz 1.2 m reflektorem Whippleovi observatoře na vrcholu Mount Hopkins v Arizoně. Tento animovaný snímek vytvořil Wes Colley ze 4 snímků pořízených Stankem v 35 sekundových intervalech, jak se planeta s prstenci vynořovala zpoza tmavého okraje Měsíce. I když měsíční zákryt dosti jasných hvězd a planet není výjmečně zřídkavou událostí, tak jejich přesný čas je kriticky závislý na místě pozorovatele. Pro pozorovatele na západě Severní Ameriky nastane příští zákryt Saturna Měsícem v pondělí 10. září ráno.

Štítky: Měsíc, Saturn, Zákryt, Animated gif