Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  05. červenec 2002

Astronomický snímek dne (APOD) - 05. červenec 2002

Mnoho měsíců

Uznání a copyright: Corrado Alesso

Tato náladová a tvořivá mnohonásobná expozice ukazuje, že pokud by obloha planety Země byla ozdobena více měsíci, tak by mohla být vskutku velice dramatická. A třeba v dobře známém dětském příběhu od Jamese Thurbera, byla myšlenka mnoha měsíců pro princeznu Lenoru přirozená a to dokonce i když to mudrci na královském dvoře nepochopili. Ale právě tento obrázek přináší vysvětlení pro královského astronoma a matematika. Tři dny po úplňku - 8. července 2001 - vložil astrofotograf Corrado Alesso z provincie Cuneo v Itálii do kamery citlivý film a nastavil ji. Jak se nekonstantní měsíc pohyboval nocí, tak na stejné políčko filmu pořídil s otevřenou závěrkou každých 30 minut čtyři jednosekundové expozice a pak vždy širokoúhlý objektiv mezi expozice zakryl.

Štítky: Měsíc, Multiple exposure, Princess lenore

iss

môj prví pokus o fotenie iss .