Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  17. srpen 2003

Astronomický snímek dne (APOD) - 17. srpen 2003

Přirozený Saturn z Cassiniho plavby

Uznání: Hubble Heritage Team (AURA/ STScI/ NASA)

Co byste mohli uvidět z paluby meziplanetární lodi při přibližování k Saturnu? Váš pohled by asi připomínal tento jemně stínovaný obraz krásného prstenčitého plynného obra. Obrázek zpracovaný v projektu Hubble Heritage se záměrně vyhýbá zdůrazňování barevných kontrastů a představuje přirozený vzhled Saturna s oblačnými pásy, s bouřemi, s prstenci skoro zboku a s malým kruhovým stínem měsíce Enceladus poblíž středu planetárního disku. Na kosmické lodi Cassini, která je již na cestě, ovšem nebyla žádná sedadla. Na přelomu tisíciletí proletěla sonda Cassini kolem Jupitera a přílet k Saturnu je plánovaný v roce 2004. Po dlouhé plavbě ke světu vzdálenému 1400 miliónů kilometrů od Slunce bude Cassini putovat Saturnovou soustavou a provádět dálkový automatický průzkum pomocí software a přístrojů zkonstruovaných obyvateli planety Země.

Štítky: Saturn, Cassini

51. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 16. 12. do 22. 12. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Podvečerní obloha nabízí Venuši a Saturn. Po setmění můžeme pozorovat také Uran a Neptun. Ráno je vidět Mars. Nejjasnější kometou oblohy je C/2017 T2 vysoko v Perseovi. Nastane zimní slunovrat. Proběhne několik zajímavých startů raket. Před 380 lety se narodil Gottfried Kirch, vynálezce mikrometru a objevitel jasné komety roku 1680.

Soumrak v Otrokovicích