Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  16. říjen 2008

Astronomický snímek dne (APOD) - 16. říjen 2008

48 roků kosmických letů

Uznání a copyright: Ralf Vandebergh

NASA slaví tento rok 50. narozeniny. To inspirovalo astronoma Ralfa Vandebergha ke svému vlastnímu příspěvku k oslavám aby pořídil snímky některých historických kosmických těles na oběžné dráze Země se svým skromným zařízením a ručně naváděným 10" (25 cm) Newtonovým zrcadlovým dalekohledem. Jedním z výsledků je tento kompozitní obraz, který zabírá 48 roků kosmických letů! Vlevo je jedna z prvních úspěšných meteorologických družic TIROS 2 vypuštěná v roce 1960. I když tato družice TIROS (Television InfraRed Observation System) přestala fungovat v roce 1961, tak Vandeberg poznamenává, že pokud bychom ji nyní navštívili, tak bychom tam pořád našli video kamery a záznamníky na magnetické pásky. Vpravo je samozřejmě Mezinárodní kosmická stanice včetně svého nedávného přírůstku, nákladní lodi Progress M-65, která ke stanici odstartovala minulý měsíc.

Štítky: Družice, Tiros, ISS