Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  13. červenec 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 13. červenec 2010

Mozaika: Vítejte na planetě Zemi

Uznání: Apollo 17 Crew, NASA; Photographic Mosaic & Digital Copyright: Rob Stevenson

Vítejte na Zemi, třetí planetě od hvězdy zvané Slunce. Země má tvar koule a skládá se většinou z hornin. Přes 70 procent zemského povrchu tvoří voda. Tato planeta má poměrně řídkou atmosféru, která se skládá převážně z dusíku a kyslíku. Obraz Země nahoře zvaný modrá skleněnka byl pořízen z Apolla 17 v roce 1972 a ukazuje Afriku a Antarktidu. Považuje se za jednu z nejvíce distribuovaných fotografií jakéhokoliv druhu. Tento světově proslulý snímek nahoře byl s využitím více než 5000 archivních snímků Země a vesmíru přepracován jako fotomozaika. Země s hojností kapalné vody umožňuje velkou různorodost životních forem včetně potenciálně inteligentních druhů jako jsou delfíni a lidé. Těšte se prosím ze svého pobytu na planetě Zemi.

Štítky: Země, Blue marble, Photomosaic, Mouse over

Mliečna cesta, Jupiter, Venuša a Saturn počas nautického súmraku nad Slanskými vrchmi.