Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  13. červenec 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 13. červenec 2010

Mozaika: Vítejte na planetě Zemi

Uznání: Apollo 17 Crew, NASA; Photographic Mosaic & Digital Copyright: Rob Stevenson

Vítejte na Zemi, třetí planetě od hvězdy zvané Slunce. Země má tvar koule a skládá se většinou z hornin. Přes 70 procent zemského povrchu tvoří voda. Tato planeta má poměrně řídkou atmosféru, která se skládá převážně z dusíku a kyslíku. Obraz Země nahoře zvaný modrá skleněnka byl pořízen z Apolla 17 v roce 1972 a ukazuje Afriku a Antarktidu. Považuje se za jednu z nejvíce distribuovaných fotografií jakéhokoliv druhu. Tento světově proslulý snímek nahoře byl s využitím více než 5000 archivních snímků Země a vesmíru přepracován jako fotomozaika. Země s hojností kapalné vody umožňuje velkou různorodost životních forem včetně potenciálně inteligentních druhů jako jsou delfíni a lidé. Těšte se prosím ze svého pobytu na planetě Zemi.

Štítky: Země, Blue marble, Photomosaic, Mouse over

17. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 22. 4. do 28. 4. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer je vidět Mars, ráno Jupiter a Saturn. Přechod Ganymeda a jeho stínu nastává v úterý 23. dubna nad ránem. Skvrny na Slunci opět mizí. Na ISS dorazila zásobovací loď Cygnus. Další společnost testuje motorické přistání se znovupoužitelnou raketou. Test Crew Dragonu skončil havárií. Před 50 lety spadly meteority v Irsku i do obchodního centra a před 245 lety se narodil Francis Baily.

Hvězdy v Čerčanech

Čerčany a časosběr foto 60 minut.