Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  26. červenec 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 26. červenec 2010

Lutetia: Největší dosud navštívený asteroid

Uznání: ESA, NASA, JAXA; Montage: Emily Lakdawalla (Planetary Society)

Lidé při svém průzkumu vesmíru zase posunuli rekord pro největší asteroid navštívený kosmickou sondou. Kosmická sonda ESA Rosetta tento měsíc prolétla kolem asteroidu 21 Lutetia a pořídila data a snímky, aby se mohlo lépe porozumět historii asteroidu a původu jeho neobvyklých barev. Složení asteroidu Lutetia není známo, ale není natolik hmotný, aby mohl nabýt kulový tvar. Na snímku nahoře je v pravém horním rohu vidět zhruba 100 km Lutetia ve srovnání s dalšími 9 asteroidy a 4 kometami, které byly dosud navštíveny lidmi vypuštěnými kosmickými sondami. Lutetia obíhá v hlavním pásu asteroidů a vykazuje pozůstatky těžkého kráterování z počátků Sluneční soustavy. Kosmická sonda Rosetta nyní pokračuje ke kometě Churyumov-Gerasimenko, kde plánuje v roce 2014 přistát.

Štítky: Země, Lidé, Dancing