Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  06. leden 2014

Astronomický snímek dne (APOD) - 06. leden 2014

Vypuštění tří družic CubeSat

Uznání: Expedition 38 Crew, NASA

Zemi obíhají kostky. Hrana každé kostky CubeSat měří deset centimetrů, takže je velká asi jako velký hrnek na kávu, a je navržená levně jak pro vypuštění, tak pro konstrukci. Na snímku nahoře je vidět, jak byly z Mezinárodní kosmické stanice (ISS) minulý listopad vypuštěny pomocí ramene japonské laboratoře Kibo tři družice CubeSat. Družice CubeSat často konstruují studenti jako součást univerzitních vědeckých nebo inženýrských projektů a do jejich náplně patří třeba širokoúhlé zobrazování Země, testování orbitální rádiové komunikace, sledování magnetického pole Země nebo výzkum radiace v okolí Země. V závislosti na přesné výšce vypuštění nakonec družice CubeSat za několik měsíců nebo let vstoupí zpět do zemské atmosféry.

Astrofyzikové: Prohlédněte si 700+ zdrojových souborů astrofyzikální knihovny zdrojových kódů.

Štítky: Kosmická stanice, ISS, CubeSats