Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  01. listopad 2014

Astronomický snímek dne (APOD) - 01. listopad 2014

Den po Marsu

Uznání a copyright: Rolando Ligustri (CARA Project, CAST)

Den poté, co Marťani 31. října 1938 napadli planetu Zemi, bylo vše klidné. Odvysílaná reportáž o napadení byla součástí rozhlasového dramatu na Halloween, nyní slavného scifi románu H.G. Wellse Válka světů. Mars byl 20. října 2014, den po těsném přiblížení komety Siding Spring také v klidu. To není žádný podvod, tato kometa se skutečně přiblížila k Marsu na vzdálenost asi 86 700 mil (138720 km), což je zhruba třetinová vzdálenost Země - Měsíc. Pozemské kosmické lodi na oběžné dráze a a vozidla na povrchu hlásily, že nedošlo k žádným zlým následkům a z nejlepší polohy mohly sledovat průlet návštěvníka z vnější Sluneční soustavy. Tento barvitý teleskopický snímek zabírá na více než 2 stupně proti hvězdám v souhvězdí Hadonoše (Ophiuchus) našeho pohledu na Mars den poté. Vpravo nahoře je modravá hvězda 51 Ophiuchi a kometa samotná se právě vynořuje z jasné záře rudé planety.

Štítky: Mars, Comet Siding Spring, C/2013 a1