Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  25. prosinec 2014

Astronomický snímek dne (APOD) - 25. prosinec 2014

Tato kometa Lovejoy

Uznání a copyright: Damian Peach

Kometa Lovejoy C/2014 Q2 je na tomto barevném teleskopickém portrétu pořízeném 16. prosince zarámována jakýmsi kosmickým vánočním stromkem s hvězdnatými dekoracemi. Její nádherná koma je zeleně zbarvená plynem dvouatomového uhlíku C2, který fluoreskuje ve slunečním světle. Tato kometa Lovejoy byla objevena v srpnu tohoto roku a nyní se pohybuje na sever souhvězdím Holubice (Columba), směřuje do Zajíce (Lepus) jižně od Orionu a je dostatečně jasná, aby mohla nabídnout pěkný pohled triedrem. Tato kometa Lovejoy není ve vnitřní Sluneční soustavě poprvé, nejblíže planetě Zemi bude 7. ledna a svým perihelem, nejbližším bodem ke Slunci, projde 30. ledna. Planeta Země projde svým vlastním perihelem 4. ledna. Tato kometa Lovejoy je dlouhoperiodická a zpátky se zase vrátí... za 8000 let.

Štítky: Coma, Comet lovejoy, C/2014 q2