Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  11. duben 2015

Astronomický snímek dne (APOD) - 11. duben 2015

Venuše na západě

Uznání a copyright: Babak Tafreshi (TWAN)

Venuše bude v nadcházejících dnech zářit po západu slunce nad západním obzorem. Stačí, abyste po západu na soumračné obloze pátrali po brilantní Večernici a snadno naleznete sesterskou planetu Země. Venuše se dnes večer přiblíží k Plejádám a jak je patrné na snímku před pár dny poblíž města Lich ve středním Německu, dominuje jarní noční obloze. Hvězdy z kompaktní hvězdokupy Plejády, též známé jako Kuřátka, jsou zde vidět nad Venuší. Pučící větve stromu vlevo překrývají jasnou hvězdu Aldebaran, neboli oko Býka a hvězdokupu Hyjády ve tvaru písmene V.

Štítky: Venuše, Plejády, Hyády

3. vesmírný týden 2020

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 13. 1. do 19. 1. 2020. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer září jasná planeta Venuše, vidět lze i Neptun a Uran. Ráno je vidět Mars. Merkur a Saturn jsou úhlově blízko Slunci. Kometu C/2017 T2 můžeme opět pozorovat na večerní obloze. Na úspěchy raket Falcon 9 a CZ-3B by v tomto týdnu určitě chtělo navázat několik dalších. Uběhlo 15 let od přistání pouzdra Huygens na Titanu.

Snímek komety C/2017 T2 (PANSTARRS)

Rozměry obrázku jsou 20 x 20 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Nacházela se téměř v zenitu v souhvězdí Persea. Atmosférické podmínky byly podprůměrné.