Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  06. červen 2015

Astronomický snímek dne (APOD) - 06. červen 2015

Do prázdna

Uznání: NASA, Gemini Project, James McDivitt

Edward White před 50 lety 3. června 1965 vystoupil z kosmické lodi Gemini 4 na oběžné dráze a stal se prvním americkým kosmonautem na vesmírné procházce. White je zachycen na tomto snímku, který pořídil velitel lodi James McDivit z vnitřku kabiny, když začala Whiteho vesmírná procházka nad Tichým oceánem při třetím oběhu Gemini 4. Ve zlatě zbarveném průzoru Whiteho přilby se zrcadlí planeta Země, kosmická loď a lano. V pravé ruce drží svoji plynovou manévrovací pistoli. I když pistole už po třech minutách vyčerpala plyn, tak ve zbytku EVA (Extra Vehicular Activity) pokračoval v manévrování nakrucováním svého těla a přitahováním lanem. White později svoji historickou kosmickou procházku popsal jako tu nejpohodovější část výpravy a řekl, že její konec byl tím "nejsmutnějším okamžikem" jeho života.

Štítky: Kosmonaut, Space walk, Gemini 4