Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  22. červen 2015

Astronomický snímek dne (APOD) - 22. červen 2015

New Horizons

Uznání a copyright videa: National Space Society

Za tři týdny doletí automatická kosmická sonda New Horizons k Plutu. Jak je z tohoto videa zřejmé, tak minulé půl století pro lidstvo znamenalo bezprecedentní průzkum planet naší Sluneční soustavy. Video představuje umělecké ilustrace průletu sond Mariner 2 kolem Venuše v roce 1962, Mariner 4 kolem Marsu v roce 1965, Pioneer 10 kolem Jupiteru v roce 1973, Mariner 10 kolem Merkuru v roce 1974, Pioneer 11 kolem Saturnu v roce 1979 a Voyager 2 kolem Uranu v roce 1986 a pak kolem Neptunu v roce 1989. Dále je hypotetická sekvence, která vykresluje průlet sondy New Horizons kolem Pluta v příštím měsíci. Pokud vše půjde podle plánu, tak se trpasličí planeta Pluto stane dosud nejvzdálenějším světem, který lidé prozkoumali. Pochopitelně, že ty ilustrace Pluta jsou jen odhady. Jak Pluto a jeho měsíce opravdu vypadají může být směsicí dobře známých věcí, jako jsou krátery, s těmi neznámými, jako jsou ...

Štítky: New horizons, Sluneční soustava, Pluto, Video