Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  21. září 2015

Astronomický snímek dne (APOD) - 21. září 2015

Spirální galaxie M96 z Hubbla

Uznání: ESA/Hubble & NASA and the LEGUS Team; Acknowledgement: R. Gendler

Zdá se, že kolem jádra Messieru 96, na barevném a podrobném portrétu středu tomto krásného vesmírného ostrova, víří prachové pásy. M96 je pochopitelně spirální galaxie, sčítání slabých ramen, která sahají za jasné centrální oblasti, ukazuje, že měří 100 tisíc světelných let, což je zhruba velikost naší vlastní Mléčné dráhy. M96, nebo též NGC 3368, se nachází asi 35 miliónů světelných let daleko a je dominantním členem skupiny galaxií Leo I. Snímek pořídil Hubblův kosmický dalekohled. Příčina asymetrie M96 není jasná, mohla povstat z gravitační interakce s dalšími galaxiemi skupiny Leo I, ovšem nedostatek difúzní záře uvnitř skupiny ukazuje málo nedávných interakcí. Zkoumáním okrajů snímku lze nalézt galaxie daleko v pozadí.

Zkoumejte vesmír: Generátor náhodných APODů.

Štítky: Spirální galaxie, M96, Hubblův kosmický dalekohled