Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  23. červenec 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 23. červenec 2016

Letní planety a Mléčná dráha

Uznání a copyright: Tunç Tezel (TWAN)

Nocí v národním parku Uludag turecké provincie Bursa na planetě Zemi se k obzoru prostírá světlo. Nicméně hvězdy a mlhoviny v Mléčné dráze jsou za severní letní noci nad světlem stále vidět, stejně jako další tři jasně zářící planety. Daleko vpravo je Jupiter, poblíž středu je Mars a Saturn je těsně nad výdutí centra naší Galaxie. Protože tato panoramatická scéna byla zachycena 6. července, tak všechny tři zde zobrazené planety hostily pracující družice ze Země. Populární Mars jich má 5(od 3 různých kosmických agentur): MAVEN (NASA), Mars Orbiter Mission (Indie), Mars Express (ESA), Mars Odyssey (NASA), Mars Reconnaissance Orbiter (NASA). Saturn s prstenci hostí umělou družici Cassini. A k vládnoucímu plynovému obru Jupiteru právě dorazila družice Juno.

Štítky: Mléčná dráha, Jupiter, Saturn, Mars, Cassini, Juno