Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  24. listopad 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 24. listopad 2016

Skan prstenců

Uznání: Cassini Imaging Team, SSI, JPL, ESA, NASA

Zarolujte doprava a můžete se proletět podél ledových prstenců Saturnu. Tento skan s vysokým rozlišením je mozaikou snímků v přirozených barvách. Snímky pořídila v květnu 2007 kosmická sonda Cassini, když přes 2,5 hodiny prolétala nad neosvětlenou stranou prstenců. Hlavní prstence a mezery mají označení spolu se vzdálenostmi od středu planety v kilometrech, což by vám mělo pomoci sledovat váš postup. Abecední označení prstenců Saturnu je dáno historicky podle jejich objevů; přičemž jasné prstence A a B rozděluje Cassiniho dělení. Sedm hlavních prstenců se s rostoucí vzdáleností od Saturnu označuje D,C,B,A,F,G,E. (Slabší vnější prstence G a E zde nejsou zobrazeny.) Kosmická sonda Cassini ode dneška za čtyři dny 29. listopadu proletí v těsné blízkosti Saturnova měsíce Titanu a využije gravitaci tohoto velkého měsíce k nasměrování do série 20 smělých eliptických oběhů, které se budou dotýkat prstenců. Sonda uskuteční svoje první olíznutí prstenců 4. prosince průletem přes rovinu prstenců pouhých 11 000 kilometrů vně prstence F (zcela vpravo).

Štítky: Saturn, Prstence, Cassini