Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  02. květen 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 02. květen 2017

Přibližování při západu Slunce

Uznání: ESA, NASA

Je tady! Pohled na zásobovací loď Cygnus byl pro kosmonauty na Mezinárodní kosmické stanici velice vítaný. Kosmická loď Cygnus společnosti Orbital ATK byla vypuštěna tři dny předtím raketou United Launch Alliance Atlas V z mysu Canaveral na Floridě a k Mezinárodní kosmické stanici nahoře se blížila proti malebnému pozadí planety Země. Slunce zapadalo na snímku vlevo nahoře a osvětlovalo mračna hluboko pod přibližující se lodí. Kosmickou loď Cygnus nejprve zachytila kamera a později ji zachytili staniční rukou Canadarm2 letový inženýr ESA Thomas Pesquet a velitelka Expedice 51 Peggy Whitson. Velitelka a biochemička Whitson nyní ustavila nový americký rekord celkového počtu dnů strávených ve vesmíru. Kromě nezbytných věcí, loď Cygnus nesla zařízení pro podporu více než 200 vědeckých experimentů, které probíhají této družicové základně velikosti fotbalového hřiště.

Štítky: Kosmická loď Cygnus, ISS, Západ slunce