Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  22. červen 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 22. červen 2017

Severní léto na Titanu

Uznání: Cassini Imaging Team, SSI, JPL, ESA, NASA

Zatímco včerejší slunovrat přinesl léto na severní polokouli Země, tak severní slunovrat pro prstenci ověnčenou planetu Saturn nastal už před měsícem 24. května. Jeho velký měsíc Titan také sleduje Saturnovy roční období a zde ho zachytila kosmická sonda Cassini na snímku z 9. června. Pohled v blízkých infračervených barvách ze vzdálenosti 507 000 kilometrů ukazuje jasná metanová mračna, která se pohybují severní letní oblohou Titanu. Pod mračny na Titanu poblíž nyní osvětleného severního pólu tohoto velkého měsíce se rozprostírají tmavá jezera uhlovodíků.

Štítky: Titan, Saturn, Slunovrat, Cassini

Kometa 156P/Russell-LINEAR

Snímek komety 156P. Rozměry obrázku jsou 20 x 20 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Kometa procházela souhvězdím Persea. Vzdálenost od Země 1.595 au, od Slunce 1.807 au. Rychlost pohybu po obloze 1.45 arcsec/min.