Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  29. červenec 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 29. červenec 2017

Obloha pokrytá polární září

Uznání: Jack Fischer, Expedition 52, NASA

Na snímku z Mezinárodní kosmické stanice z 25. června pokrývá zelená polární záře oblohu podobně jako salsa verde vaši oblíbenou placku burrito. Kosmická stanice samotná obíhá v horní části říše polárních září asi 400 kilometrů nad Zemí. Polární záře mají barvy excitovaných molekul a atomů při nízkých hustotách, které jsou v těchto extrémních výškách. Pohledu dominuje emise atomárního kyslíku. V menších výškách je zelená, ale nad obzor z kosmické stanice sahají i vzácnější červené pásy. Tato orbitální scéna byla zachycena při průletu na jihovýchod od Austrálie, přičemž hvězdy nad obzorem vpravo patří do souhvězdí Orionova Velkého psa (Canis Major). U okraje Země je nejjasnější hvězda na obloze alfa Canis Majoris, Sirius.

Štítky: Polární záře, Burito, ISS