Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  06. duben 2018

Astronomický snímek dne (APOD) - 06. duben 2018

NGC 3324 v Lodním kýlu

Uznání a copyright: Martin Pugh

Toto jasné kosmické mračno opracovaly hvězdné větry a záření z horkých mladých hvězd otevřené hvězdokupy NGC 3324. Silueta prachových mračen hvězdotvorné oblasti proti zářícímu atomárnímu plynu ve tvaru kapsy měří asi 35 světelných let. Oblast se nachází asi 7500 světelných let daleko v na mlhoviny bohatém jižním souhvězdí Lodního kýlu (Carina). Kompozitní teleskopický pohled z úzkopásmových obrazových dat zachycuje charakteristickou emisi atomů ionizované síry, vodíku a kyslíku namapované do červené, zelené a modré barvy populární Hubblovy palety. Nebeská krajina s jasnými hřebeny emise ohraničená chladným a neprůhledným prachem po pravé straně některým lidem připomíná rozpoznatelnou lidskou tvář z profilu. Populární název této oblasti je Mlhovina Gabriely Mistral po chilské básnířce a nositelce Nobelovy ceny.

Štítky: Otevřená hvězdokupa, Ngc3324, Star-formation