Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  18. duben 2018

Astronomický snímek dne (APOD) - 18. duben 2018

Mléčná dráha nad Deadvlei v Namibii

Uznání a copyright: Stefan Liebermann

Která je to planeta? Je to jediná planeta, o které je v současnosti známo, že má stromy. Stromy v Deadvlei jsou ovšem mrtvé už více než 500 let. Stromy vyrostly v parku Namib-Naukluft v Namibii (Země) poté, co se rozvodnila místní řeka, ale jak posun písečných dun řeku odříznul, tak odumřely. Na dobře načasovaném kompozitním snímku, který byl pořízen minulý měsíc, se nad pahýly stromů daleko a vysoko nahoru vypíná oblouk naší Galaxie Mléčné dráhy. Půda z bílého jílu se zdá zářit odraženým světlem hvězd. Vlevo je pod obloukem Mléčné dráhy pás zvířetníkového světla, což je sluneční světlo odrážené prachem, který obíhá vnitřní Sluneční soustavou. Bystrému oku neunikne vpravo nad jedněmi z největších písečných dun na Zemi Velké Magellanovo mračno, satelitní galaxie naší Galaxie. Najít na snímku Malé Magellanovo mračno může být ovšem výzvou.

Štítky: Mrtvé stromy, Mléčná dráha, Namibia