Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  20. duben 2019

Astronomický snímek dne (APOD) - 20. duben 2019

Start rakety Falcon Heavy zblízka

Uznání: SpaceX

Dvacet sedm raketových motorů Merlin pracuje na tomto pohledu na start rakety Falcon Heavy zblízka. Raketu Falcon Heavy tvoří v podstatě tři první stupně Falcon 9, každý s 9 motory Merlin a 11. dubna startovala z rampy 39A Kennedyho centra kosmických letů NASA. Při tomto druhém startu raketa Falcon Heavy do vesmíru vynášela komunikační družici Arabsat 6A. V únoru 2018 první start Falconu Heavy vynesl figurínu Starman a Tesla Roadster. Oba postranní stupně i centrální stupeň jsou znovu použitelné a bezpečně se vrátily na planetu Zemi, postranní stupně přistály v přistávacích zónách základny amerického letectva Cape Canaveral. Centrální stupeň přistál mimo pobřeží na autonomním lodním dronu OCISLY (Of Course I Still Love You).

1. Flickr.com: Official SpaceX Photos