Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  27. červenec 2019

Astronomický snímek dne (APOD) - 27. červenec 2019

Start Chandrayaan 2

Uznání a copyright: Neeraj Ladia

Těsně poté, co byl 22. července pořízen tento dramatický snímek rakety GSLV (Geosynchronous Satellite Launch Vehicle) MkIII, tak zmizela v oblacích. Z indického kosmického střediska Satishe Dhawana vynesla na oběžnou dráhu Země kosmickou sondu Chandrayaan 2. Sonda obsahuje orbiter, lander a rover s cílem doletět na Měsíc. V příštích týdnech podnikne sérii manévrů zvyšujících její dráhu, až nakonec počátkem září přejde na lunární orbitu. Lander nese slunečními panely poháněný rover, má se oddělit a pokusit se o autonomní měkké přistání ve vysokých šířkách u lunárního jižního pólu. Na přivrácenou stranu Měsíce by měl lander dorazit 7. září za místního východu Slunce na začátku dva týdny dlouhého lunárního dne.

1. Instagram.com: neeraj.ladia
  2. ISRO.gov.in: Chandrayaan 2
  3. NASA: NSSDCA ID: CHANDRYN2
  4. SkyAndTelescope.com: India Heads to the Moon With Chandrayaan 2
  5. APOD: 2009-09-28 Objev vody na Měsíci
  6. APOD: 2019-01-05 Yutu 2 na odvrácené straně Měsíce
  7. Google.com: how long is a lunar day

Štítky: Chandrayaan 2, Raketa, Launch

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.