Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  25. srpen 2019

Astronomický snímek dne (APOD) - 25. srpen 2019

Opouštění Země

Uznání videa: NASA/JHU Applied Physics Lab/Carnegie Inst. Washington

Jaké by to bylo opouštět planetu Zemi? Takou událost do velkých podrobností vizuálně zaznamenala kosmická sonda MESSENGER, když v roce 2005 znovu prolétala kolem Země na své cestě k planetě Merkur. Na tomto časosběrném videu je vidět, jak se Země otáčí a přitom se vzdaluje. Slunečním světlem ozářená strana Země je tak jasná, že hvězdy v pozadí nejsou vidět. Kosmická sonda MESSENGER byla na oběžné dráze kolem Merkuru a dokončila první úplné mapování povrchu. MESSENGER se i nadále někdy zase ohlédl zpátky ke své domovské planetě. MESSENGER je jednou z mála na Zemi vytvořených věcí, které ji opustily a už se nikdy nevrátí, na konci své mise MESSENGER narazil do povrchu Merkuru.

1. JHUapl.edu: Watch videos that discuss the MESSENGER mission, its development, and the science questions that the mission is addressing.
  2. NASA: Mercury