Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  20. září 2019

Astronomický snímek dne (APOD) - 20. září 2019

Saturn v noci

Uznání: NASA, JPL-Caltech, Space Science Institute, Mindaugas Macijauskas

Saturn je na pozemské noční obloze stále jasný a pěkný pohled dalekohledem na Saturn a jeho prstence z něj často činí hvězdu večerních pozorování (star parties). Ovšem tento skvělý pohled na Saturnovy prstence a jeho noční stranu dalekohledem blíže ke Slunci, než je tato vnější planeta není možný. Od nás je možné vidět jen Saturnův den. Tento snímek srpku Saturnu se stínem noci na široký a komplexní systém prstenců zachytila kosmická sonda Cassini. Kosmická sonda Cassini vyslaná z planety Země považovala orbitu Saturnu za svůj domov dlouhých 13 let, než byla nasměrována k zániku v jeho atmosféře 15. září 2017. Nádhernou mozaiku tvoří snímky pořízené širokoúhlou kamerou na sondě Cassini pouhé dva dny před jejím konečným pohroužením. Saturnovu noc neuvidíme až do té doby, dokud se odtamtud neohlásí další kosmická sonda ze Země.

1. NASA: International Observe the Moon Night