Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  19. říjen 2019

Astronomický snímek dne (APOD) - 19. říjen 2019

Kosmickou stanici opravil čistě ženský tým

Uznání: NASA TV, Expedition 61

Robotické rameno Canadarm2 nemohlo na nefunkční jednotku dosáhnout. Proto tato oprava na Mezinárodní kosmické stanici vyžadovala lidi. Lidmi, kteří se tohoto úkolu zhostili, byli Jessica Meir(ová) a Christina Koch(ová), obě z NASA. Pro Koch(ovou) to byla už čtvrtá kosmická procházka, pro Meir(ovou) první a dohromady šlo o první čistě ženskou kosmickou procházku v historii. První ženou, která se ve vesmíru volně procházela byla Světlana Savická v roce 1984. Koch(ová) (s červeným pruhem) a Meir(ová) jsou vidět při náročné práci na nosníku P6 a v pozadí jsou panely slunečních baterií a temnota vesmíru. Po více než sedmihodinové práci byla nově nainstalovaná jednotka BCDU (Battery Charge / Discharge Unit), která úspěšně nahradila tu starou a po zapnutí začala normálně pracovat.

1. Asc-Csa.gc.ca: Canadarm2, the Canadian robotic arm on the Space Station