Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  21. říjen 2019

Astronomický snímek dne (APOD) - 21. říjen 2019

Video přechodu Merkuru ze SDO s hudbou

Uznání videa: NASA's Goddard Space Flight Center, Genna Duberstein; Music: Encompass by Mark Petrie

Co je to za malou skvrnku, která se pohybuje přes Slunce? Merkur. Možná že nejjasnější pohled na přechod Merkuru před Sluncem v roce 2016 byl z orbity Země. Observatoř SDO (Solar Dynamics Observatory) měla nerušený výhled, který zaznamenala nejenom v optickém světle, ale také v pásmech ultrafialového světla. Zde je vidět kompozitní video přechodu doprovázené hudbou. I když byla tato událost vědecky úspěšná pro lepší určení složek velmi řídké atmosféry Merkuru, tak byla jistě úspěšná i kulturně spoluúčastí lidí na celém světě při pozorování této vzácné astronomické události. Lidé po celé zeměkouli (i nad ní) s hrdostí publikovali spousty krásných snímků přechodu Merkuru. Příští přechod Merkuru nastane za asi dva týdny: 11. listopadu 2019.

Astrofyzikové: Prohlédněte si 2000+ souborů Astrofyzikální knihovny zdrojových kódů.

1. NASA: _Merkur_