Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  22. říjen 2019

Astronomický snímek dne (APOD) - 22. říjen 2019

Odrazy noční oblohy od největšího zrcadla na světě

Uznání a copyright: Jheison Huerta

Co se odráží v největším zrcadle na světě? Hvězdy, galaxie a planeta. Mnohé z těchto hvězd patří do velkého oblouku, který probíhá snímkem, do oblouku, který je centrální rovinou naší domovské Galaxie Mléčné dráhy. Uvnitř tohoto oblouku je další galaxie, sousední Velký Magellanův mrak LMC (Large Magellanic Cloud). Mezi hvězdy, které jsou jednotlivě vidět, patří Antares zcela vlevo a Sirius daleko vpravo. Pod hvězdou Antares jasně září planeta Jupiter. Obraz se skládá z 15 vertikálních snímků, které byly postupně pořízeny během 10 minut ze solné pláně Uyuni Salt Flat v Bolívii. Uyuni Salt Flat (Salar de Uyuni) je největší solnou plání na Zemi a je tak velká a tak výjmečně plochá, že se po dešti stává největším zrcadlem na světě, které měří 130 kilometrů. Toto rozlehlé zrcadlo bylo zachyceno začátkem dubna, jak odráží výše zmíněné galaxie, hvězdy a planetu.

2. APOD: 2015-08-27 Velké Magellanovo mračno